اجرای نهضت سوادآموزی قرآنی در آذربایجانشرقی
کد خبر: 3524693
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
حجت‌الاسلام مصائبی خبر داد:

اجرای نهضت سوادآموزی قرآنی در آذربایجانشرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه از اجرای طرح نهضت سوادآموزی قرآنی در استان خبر داد و گفت: امید است روزی فرا رسد که هیچ فرد نا آشنا با قرآن و مفاهیم آن در جامعه نباشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، امروز، اول شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و همچنین شروع سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی استان، اظهار کرد: میزان راه یافته‌گان به مسابقات استانی در سال گذشته 307 نفر بوده که این تعداد در سال‌جاری با افزایش 40درصدی به تعداد 432 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: امسال در همه شهرستان‌ها با برگزاری کلاس‌های آمادگی اقدام به رفع ایرادات برگزیدگان کرده‌ایم که در این کلاس‌ها از اساتید برجسته و به‌نام استانی بهره گرفته شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن از سوم شهریور پذیرش خواهد شد و تا 7 شهریور ادامه داشته که مراسم اختتامیه نیز در همان روز و در سالن 29 بهمن خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به زیرساخت‌هایی در جهت گسترش آموزه‌هایی قرآنی در جامعه، گفت: این زیرساخت‌ها با ترویج فرهنگ وقف و سوق نیات خیران به سمت وقف در زمینه قرآنی فراهم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان افزود: در سال‌جاری 3 وقف با نیات قرآنی در شهر تبریز صورت گرفته است.

وی با تبریک روز جهانی مسجد و اهمیت و جایگاه مساجد در کشور، تصریح کرد: حتی اگر مسجدی از بین رود، هیچ‌گاه مسجدیت خود را از دست نخواهد داد و باید توجه کنیم که یک مسجد با حکم شرعی می‌تواند تخریب شود و در غیر این‌صورت امکان‌پذیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام مصائبی به عملکرد سه‌ساله اداره کل اوقاف و امورخیریه اشاره کرده و افزود: مهم‌ترین فعالیت‌ این اداره در زمینه ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات موقوفات بوده و همچنین تمامی تلاش خود را در زمینه سنددار کردن موقوفات همراه با نقشه‌های UTM انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در بخش تنظیم سند اجاره‌ای بالای 6000 سند اجاره‌ای داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تمامی سندهای منقضی را تجدید کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه 85 درصد موقوفات سنددار هستند، گفت: همچنین 99 درصد از امام‌زادگان و بقاع متبرکه اخذ سند شده‌اند.

وی در خصوص برنامه جدید سازمان اوقاف و امورخیریه در زمینه اینکه بهGIS تاکید فراوانی داشته‌اند، گفت: امروزه 4500 رقبه GIS دارد و معمولا این‌کار برای سایر موقوفه‌ها نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مصائبی به بحث فعالیت‌های فرهنگی از جمله طرح تربیت حافظ قرآن کریم این اداره اشاره کرد و افزود: برنامه‌های از قبیل یاس نبوی، نشاط معنوی، آرامش بهاری و همچنین برپایی خیمه‎های معرفت و مشاوره وقف از جمله کارهای شاخص فرهنگی بوده که با استقبال بی‌نظیری نیز روبرو شد.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان، در برخی از امامزادگان افطاری ساده نیز برپا شده که به 10هزار نفر افطار داده شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: در بخش طرح تربیت حافظ قرآن کریم، 1800 نفر شرکت‌کننده بود که به 1700 نفر از آن‌ها مدرک صادر شد.

captcha